Cati bani poti face cu vocatia ta in Romania?

09:25 0 Comments A+ a-

Cati bani poti face cu vocatia ta in Romania?

"De ce ai venit la facultatea de psihologie? Probabil stii ca psihologii nu sunt deloc bine platiti", mi-a spus doamna profesoara de neuropsihologie la interviul pe care il aveam inainte de a fi acceptat in anul 1 la  facultatea de psihologie.

"Eu sunt foarte pasionat de psihologie. O iubesc. Si imi doresc sa ajut foarte multa lume. Si eu voi face toti banii de care am nevoie din psihologie pentru ca stiu ceva ce voi nu stiti ", am spus atat de sigur pe mine incat m-am suprins si pe mine.

Profesoara a ridicat din sprancene, s-o fi gandit ca sunt nebun si a semnat acolo pe dosar.

Intrasem in anul 1.

Eu chiar stiam ceva doar ca nu m-a intrebat atunci nimeni iar cei carora le spuneam ce stiu, radeau de mine.

Vocatia + un plan de business = libertate, bani si stil de viata dorit

Imi placea atat de mult psihologia incat nici nu imi doream sa castig bani din altceva. M-am obligat sa reusesc pentru ca mi-am retezat orice sansa de a-mi castiga existenta altfel.

Ori incep sa fac bani din psihologie, ori mor de foame.

Si in primii 2 ani de zile am murit de foame.

Frigiderul era gol si scos din priza ca sa nu consume curent degeaba.

Colega mea Andreea ma ducea constant la unul dintre cele mai selecte restaurante din oras si cand o vedeam cu cata lejeritate arunca la nota de plata cateva sute de lei pentru niste legume si un pahar de vin, imi venea sa explodez.

Ma simteam ca un snob, ca un om de nimic. Cum se poate sa dai atatia bani pe o masa, indiferent cum e servirea, decorul si chiar calitatea mancarii?

O masa de 15 ori mai scumpa nu e de 15 ori mai buna.

De banii astia mergi la Kaufland sau Lidl si umpli frigiderul cu ce vrei tu.

"De banii astia as trai o luna de zile in complexul studentesc. E 10 lei un meniu de kebab cu cola si ce, e mai buna mancarea asta decat aia? Nu tot in stomac ajunge?", ma gandeam in timp ce ma simteam mic si inconfortabil in camera ca de castel a restaurantului.

Anii au trecut si eram la acelasi restaurant, platind eu cateva sute de lei pe o masa cu cativa prieteni, sarbatoream ultima lansare de carte.

Mi-am adus aminte de cum am judecat totul cand eram un student salbaticit de saracie si acum am ajuns sa fiu in papucii celor pe care i-am judecat.

De data asta ma simteam relaxat si bine pentru ca stiam ca am muncit pe rupte. Simteam ca merit sa ma premiez si sa ma simt bine.

Stii cum mi-am inceput cariera?

Plangand ca dupa 2 ani de zile de munca am vandut doar 14 carti.

Credeam ca atunci cand imi voi scrie prima carte si o voi publica singur, toate problemele mele vor disparea in mod magic.

Ce dezamagire!

Nu doar ca problemele nu au disparut dar mi-am dat seama cat de putine am facut in 2 ani ca sa pot emite pretentii.

In acea zi am devenit cu adevarat productiv, promitandu-mi mie ca nu va mai trece nicio zi in care sa nu lucrez pentru visul si obiectivul meu.

M-am uitat pe shop-ul nostru online unde imi vand cartile, cd-urile si produsele fizice.

Acesta este al patrulea shop pe care il am in 10 ani de zile, si e activ de vreo 2 ani.

M-am uitat pe cifre azi cand pregateam acest articol si am vazut ca in 2 ani de zile, am avut 21.413 comenzi, majoritatea cu mai mult de un produs comandat si venituri de aproape 1 milion de dolari.

Asta fara evenimentele live, alfacamp-uri, forumuri, workshop-uri, sedinte 1 la 1.

Nu stiu daca e mult sau putin, dar ce stiu sigur e ca traiesc din ceea ce imi place si sunt un om liber.

Asta a fost scopul meu in secunda in care mi-am urmat vocatia.

Sa fiu liber si sa fac psihologie, sa citesc, sa scriu si sa contribui.

Totusi, in acest proces de invatare si evolutie, de progres continuu, s-a intampla ceva foarte interesant.

Viata vazuta printr-o conservat de ton

Mie imi place tonul, si in de cand fac sport la sala, am o salata favorita cu ton pe care mi-o fac singur acasa. O schimbare pe care nici nu am remarcat-o in viata mea (dintre multele pe care le-am remarcat si documentat si care au devenit carti) este cum  fac cumparaturile.

OFERTA: 2.99 lei o conserva de ton, in ulei.

Asta as fi cumparat acum 12 ani, bucuros ca am gasit o mica oferta si ca dupa ce imi cumpar mancarea pe 1-2 zile  voi economisi cativa lei alegand tot ce este mai iefin.

Treptat, pe masura ce am inceput sa imi traiesc vocatia, am inceput sa nu mai fiu atent la cat costa lucrurile pe care le iau de pe rafturile de supermarket. Nici nu mi-am dat seama cum s-a produs tranzitia. Eram atat de absorbit de munca mea, si in acelasi timp lucrurile imi mergeau bine, incat treptat am incetat sa ma mai uit. Si am realizat recent ca tonul pe care il manac acum costa peste 12 lei.
Mi s-ar fi parut o avere mai demult, chiar o  aroganta. Acum daca stau sa ma gandesc, imi dau seama ca nu este foarte mult.

Ma intrebam daca e etic si moral sa iti cumperi lucruri scumpe... si mi-am dat seama ca daca iti faci treaba bine, si daca faci o schimbare in lume, meriti lucruri bune.

Dumnezeule!, e o conserva de ton, nu un elicopter, e o masa in oras la restaurant cu prietenii, nu o insula privata.

Mi-am dat seama ca smerenia radicala este doar un mijloc de aparare pentru a ne justifica lipsa de initiativa.

"Am tot ce imi trebuie" aud oameni spunand in jurul meu.

Ei bine, viata de la salariu la salariu nu este chiar tot ce trebuie, si nici munca facuta cu dezgust nu este valorificarea potentialului uman, daca intelegi ce vreau sa zic.

Chiar poti sa contezi mai mult si sa meriti mai mult si este absolut in regula sa faci asta sa se intample!

Eu nu mi-am propus sa fiu bogat, mi-am propus sa imi fac treaba bine. Cat de bine pot.

Mi-am propus sa imi urmez chemarea inimii, vocatia si sa nu mai ma abat de la ea chiar si daca asta ma va costa viata.

Si atunci cand esti 100% angajat intr-o misiune, culmea, nu doar ca nu crapi, dar incepi sa prosperi.

Sa fiu productiv, perseverent, sa am mintea deschisa, sa invat constant lucruri noi si cel mai important sa II SERVESC pe cei din jur a fost si este misiunea mea zilnica.

Viata m-a invatat ca pentru a putea face ce imi place, e nevoie sa imi fac un sistem care sa ma poate sustine pe mine si stilul de viata pe care il doresc. Daca vreau sa fac ce iubesc pentru tot restul vietii, va trebui sa ma pot intretine din asta.

Cum ar fi fost sa ma las limitat de convingerile limitate ale altor oameni care spun ca "nu se poate doar pentru ca ei nu stiu cum sa faca?"

Cred cu tarie ca nimeni nu poate invata pe altcineva decat ceea ce poate arata prin puterea exemplului propriu.

Eu te pot ghida sa parcurgi un drum al tau pentru ca stiu cum arata drumul evolutiei de la omul ce nu are nimic la omul ce are tot ce isi doreste.

Te pot invata:

  • de unde sa incepi
  • cum sa iti descoperi vocatia,
  • cum sa iti faci un plan
  • cum sa faci teste de autocunoastere
  • ce sa faci daca ai mai multe pasiuni/talente
  • cum sa iti schimbi cariera
  • cum sa iti dezvolti abilitati
  • cum sa traiesti din vocatia ta

Cel mai mare pericol este sa te uiti la oamenii care au rezultate si sa crezi ca au avut noroc fara sa vezi rutina zilnica de ani de zile care i-a dus incet si sigur spre rezultate.

De maine se schimba educatia online din Romania

De maine deschidem pentru 5 zile portile pentru un curs exclusiv online despre vocatia care te va invata tot ce trebuie sa stii pentru a incepe sa traiesti stilul de viata pe care il doresti.

  • vor exista mentori care te vor ghida prin proces
  • vei putea sa lucrezi in ritmul tau
  • vei avea un plan de actiune si vei stii care sunt lucrurile minime pe care trebuie sa le faci

Vor fi bonusuri super valoroase, un pret redus cu 25% pentru aceste 5 zile de lansare, o comunitate pe care o cream impreuna a oamenilor care isi doresc sa isi descopere si valorifice vocatia.

De maine, se schimba felul in care se fac cursurile online in Romania.

De maine, vorbim nu doar de teorie si informatie ci de educatie, de schimbare si munca practica.