Banii sunt o unitate de masura a valorii pe care o oferim

04:13 0 Comments A+ a-

Cand faci Black Friday, faci comert. Vinzi. Ai clienti. Ai servicii si produse. Se fac tranzactii. 

 E un fel de sarbatoare comerciala in care oamenii pot sa achitioneze produsele pe care si le doreau si de care au nevoie la preturi foarte bune, odata pe an. 

 Dintre toate problemele pe care le-am avut in acesta viata, nimic nu a fost mai greu pentru mine decat relatia cu banii. 

 A fost mai usor sa invat ce este iubirea si sa o traiesc, sa ajung la relatii bune si comunicare excelenta cu parintii mei, sa slabesc de la 90 la 67 de kilograme. 

 I-am urat, i-am dispretuit si aveam emotii foarte negative legate de bani. 

 In acelasi timp, ii doream foarte mult pentru toate modalitatile in care banii iti usureaza viata. 

 Uram banii - in secret ii doream, si evident ca nu ii aveam. 
 Pentru ca nu poti sa ai ceva pentru care nutresti convingeri si emotii negative, nu poti sa ai ceva ce te face sa suferi. 

 Am suferit atat de mult in relatiile interumane din cauza banilor incat vedeam banii doar prin prisma suferintei: 
  • Parintii mei se certau din cauza banilor
  • Tatal meu a dormit sub pod dupa divort, din cauza banilor
  • Bunicii mei nu aveau bani de medicamente 
  • Acasa ramaneam fara bani cu o saptamana inainte de salariul mamei
  • In adolescenta ma simteam rusinat ca sunt sarac si nu am haine si alte lucruri ca si colegii mei
  • Simteam ca nu sunt iubit de fete pentru ca sunt sarac
  • Nu aduceam pe nimeni acasa din cauza saraciei si rusinii
  • Cand am schimbat facultatea si m-am dus de la Poli la Psihologie, a doua facultate nu se mai putea face la stat, si a trebuit sa platesc. Am fost de cateva ori aproape exmatriculat din cauza platilor pe care nu le-am facut, desi aveam toate examenele luate cu note mari
  • Am fost pacalit la bani de prieteni vechi cu care nu am mai legat relatiile niciodata si mi-am pierdut prieteni pentru ca luasem bani imprumut pe care nu mai puteam sa ii restitui

 Aceste lucruri si multe altele m-au facut sa uras banii si suferinta produsa de ei. 

 Si evident, cat timp am avut emotii si ganduri negative asociate cu banii, am ramas sarac lipit.

 Apoi, a venit o zi cand am avut cateva realizari: 

 Banii sunt o unitate de masura a valorii pe care o oferim

 Am inceput sa gandesc sanatos legat de bani cand am realizat ca daca esti bun in ceea ce faci, oamenii te platesc cu placere. 

 Daca privesc detasat, observ ca oamenii care isi fac bine meseria, sunt platiti si nu mor de foame. 

 Asa ca a venit o zi cand am ales sa fiu cat de bun pot in meseria mea si in acelasi timp sa astept sa fiu platit pentru munca mea. 

 Am dobandit curajul de a cere, de a-mi da voie sa simt ca merit. Si astfel a inceput vindecarea mea interioara legata de bani. 

 Oamenilor le place sa faca cumparaturi

 Ma uit in jur si vad multi oameni care merg voluntar la cumparaturi si le face mare placere.

 Observ bucuria pe care oamenii o au cand se folosesc de produse si servicii, unele foarte scumpe, atunci cand simt ca sunt investitii care merita. 


 Se poate sa ai o relatie buna cu banii, indiferent de care parte esti: client sau vanzator. 

 Daca platim pentru ceva, e mai valoros si util decat daca obtinem gratuit

 Dintre toate cursurile si cartile pe care le-am avut si le am, cele pe care le-am tratat cu respect si le-am si aplicat au fost cele pe care am dat bani, si nu tonele de pdf -uri care zaceau pe harddisk.

 Apoi, am vazut ca cei mai rai clienti sunt exact cei care primesc beneficiile cele mai mari, gratuitati, carora le plateste mama, tata sau prietenul ceva ce ei nici macar nu isi doresc. 

 Marea realizare

 Daca incep sa tratez lucrurile in serios, daca vreau cu adevarat sa imi indeplinesc misiunea, sa aduc oameni minunati la un loc alaturi de care sa construiesc o lume noua in care vreau sa traiesc, am nevoie sa devin antreprenor. 

 Sa invat sa gandesc ca un om de afaceri, care gandeste in termeni ca sisteme, echipe si scalabilitate. 

 Si atunci am inteles ca este vital sa devin confortabil cu banii cum sunt cu oxigenul. 

 Si in acea zi, Pera visatorul, idealistul, filozoful, psihologul  a scos la suprafata si un alt Pera de care era nevoie: 

 Pera antreprenorul. 

 Atunci am vazut ca daca e sa facem lumea un loc mai bun, nu doar Pera ci si toti oamenii care au un vis si care vor sa fie fericiti, au nevoie de educatie financiara. 

 Dupa cativa ani in care am invatat cum sa imi monetizez pasiunea si expertiza in psihologie am fost pregatit sa dau mai departe. 

 Dupa cateva experimente am construit o reteta simpla: 

 Fa ce iti place pentru ca doar asa poti sa perseverezi pe termen lung si sa devii foarte bun si apoi invata cum sa monetizezi. 

 Astfel, a aparut Impulsul pentru vocatia ta, un concept care te invata sa iti descoperi vocatia si sa o si valorifici in societatea si economia moderna. 

 Cand ma pregateam sa scriu acest email, mi-a aparut in feed-ul de la facebook o declaratie recenta a lui Leon Danaila. 

 Poate ca ai auzit de el dupa ce a devenit virala poza cu acest neurochirurg care merge cu metroul si nu a plecat din tara desi o putea face pentru un trai mai bun. 

 Ce spune acest om care azi are 83 de ani?


 Daca dupa o viata intreaga ajungi la aceasta concluzie simpla, trebuie sa existe o intelepciune aici. 

 Problema e ca desi suna frumos si simplu, sa iti descoperi vocatia nu e ca si cand descoperi o moneda pe trotuar. 


 Bun. Insa pe langa descoperirea vocatiei, mai e o treaba esentiala. 

 Cum faci bani odata ce stii ce iti place si ce vrei sa faci?

Asta e partea a doua a povestii, extrem de importanta, esentiala pentru a completa acest cerc.

 Fabrica de bani 1+2 

 Exista un singur lucru care conteaza. Un singur lucru care face diferenta. Un singur lucru care te face ca la sfarsitul vietii sa privesti cu implinire sau regret in urma.  

......

 Acel lucru este ACTIUNEA

 De ce insist cu emailurile si de ce insist sa treci la actiune?

 Pentru ca eu si o jumatate din tine ne luptam cu cealalta jumatate din tine.

 Jumatate din tine este o putoare ce vrea sa ramana in zona de confort. Cealalta jumatate este ambitia si foamea de rezultate, succes si fericire.  

 Jumatate din tine ar vrea sa se intample lucruri magice care sa iti schimbe viata in bine  si sa iti aduca pe tava tot ce doresti. Cealalta jumatate vrea sa munceasca, sa merite si sa se sacrifice pentru a atinge cele mai mari visuri.  

 Jumatate din tine prefera sa faca pe victima, sa caute scuze, sa lase prejudecatile sa  ii intunece ratiunea. Cealalta jumatate vrea sa isi asume intreaga responsabilitate si sa isi faca propria viata si a celor din jur, mai buna.  

 In tine se da eterna batalie dintre bine si rau, dintre lumina si intuneric, dintre inger si demon.

 Balanta o inclina tot timpul, doar ACTIUNEA.

 Creierul nostru uman cauta scurtatura, cauta zona de confort iar lupta noastra este sa  ne aruncam voluntari in lupta si in afara acestei zone de confort.  

 Cauta tot timpul ca azi sa fii o persoana mai buna decat ai fost ieri. Cauta tot timpul sa cresti, sa evoluezi si sa te educi.

 Si eu am fost ajutat de multe ori de prieteni, mentori sau straini sa castig bataliile cu mine insumi, cu jumatatea mea " intunecata". Asta fac si eu azi pentru tine.  

 INSIST sa treci la actiune si sa faci ceva pentru tine.

 Hai sa iti spun un lucru.

 Peste 1-2-3-6 luni, cand te voi intreba cum mai este viata ta si tu imi vei spune " am probleme cu banii", ghici ce iti voi spune eu?

 Iti voi spune ca avem un material care se cheama Fabrica de bani si care este facut special  pentru oamenii care vor sa schimba macazul in viata lor financiara.  

 Doar ca mai sunt 3 ore pana cand primesti valoarea maxima posibila de banii pe care ii dai.

 Ce pierzi daca nu comanzi acum?

 Pierzi ocazia de a trece azi la actiune. De a te trezi maine si a spune:

"Am facut ceva pentru mine. Cred in mine si investesc in mine pentru ca am un viitor  extraordinar in fata" 

 Ceea ce te indemn sa faci acum, eu am facut de sute de ori. Am platit carti, tiparite, audio  PDF si cursuri online sau live ca sa nu raman niciodata pe loc. Sa ma provoc si sa imi stimulez mintea si sufletul pentru a creste permanent.  



 Orice vei face azi, daca treci la actiune, in felul tau, eu mi-am facut datoria.

 Iti multumesc pentru aceste zile, pentru ca ai fost alaturi de mine si colegii mei si pentru ca dincolo de orice, esti o personalitate alfa in devenire.  

 Printre greutati spre stele
 Pera Novacovici